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Previously in Tèrra Aventura…
Now that the geocachers have finished tracking the Bad Poï’z, and that the Wisemen Stone, key and parchment have helped them to return to the tèrra they used to know, something incredible has happened! It appears their journey through time has caused irreversible consequences! The land they used to know is suddenly much bigger!

After having caught Z., in her Headquarters... 



« It sure is dark in here. I can barely see the tips of my tentacles! » mumbles Zisséo. Ok, thank goodness : I have made my way out, into the light...

Wait ! How is this possible ? We had Z ! And now she's gone ! « That wicked witch used an invisibility medallion ! I saw her ! » yells Zenight. That explains why you have never seen her. Z can vanish at will ! And as if that wasn't bad enough, a Poï'z has gone missing !

Zarthus ! The poor chap set foot in a trap at the Bad Poïz headquartes, and now he is their prisoner ! « Zarthuuuus ! Are you there old mate ? » Silence. Z. has definitely got a hold on him... but what for ?

She is forcing him to work for her ! He is making a destruction machine for her ! With her evil machine and invisibility medallion, Z is out to destroy terra aventura's finest gem : nature !



Your mission, this season : to find Zarthus in the secret laboratory, free him and stop the machine, before it's too late...  

All there is to know about this bonus quest

Quête bonus 2024 : On a marché sur Alien-0R !

1. Sauvez cette planète en perdition en débloquant les éléments essentiels à sa survie :

  • Eau
  • Bactéries
  • Algues
  • Humus
  • Atmosphère
  • Flore
  • Faune

Réalisez 28 parcours parmi ceux comportant ce symbole (parcours de la saison 13). Chaque élément se débloque tous les 4 parcours réalisés !

Voir les parcours de la saison 13 (filtrer par quête)
Un élément ne se débloque pas ? Assurez-vous d’avoir effectué suffisamment de parcours de la saison 13 !
 

2. Construisez la maison des tèrr’astronautes (Quartier Galactique)

Idéale pour un séjour intersidéral ou vos prochaines vacances…

  • Vigie océane
  • Etxea Zirrinzi
  • Étable Cow’smonaute
  • Logis gourmand
  • Étage du marais
  • « Ré » de chaussée

Chaque étage de la maison se débloque en effectuant au moins 2 parcours dans la liste associée.
Un étage ne se débloque pas ? Assurez-vous d'avoir fait au moins 2 parcours de la liste. Si nécessaire, revalidez-les à l'aide des mots mystère !

Remplissez ces deux objectifs pour accéder au parcours bonus « Alien-0R téléphone maison ».

  Voir les parcours à réaliser

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